O czym pamiętać organizując event biznesowy?

Organizacja eventu biznesowego nie jest praktycznie wcale łatwiejsza od organizacji eventu dla osób indywidualnych. Przedsiębiorcy również mają wymagania, a organizacja takiego eventu może wpłynąć na znaczące zyski naszej firmy. O czym należy pamiętać, organizując event biznesowy?

Pamiętaj o meritum

“Mięso” jest tym, co przyciąga przedsiębiorców na eventy biznesowe. Oczekują oni pozyskania wiedzy, która pozwoli im na lepsze zarządzanie biznesem oraz na rozwój swój kompetencji miękkich, oraz twardych. Załatwienie tego punktu jest już połową sukcesu. Reszta może pójść z delikatnymi problemami i będzie to akceptowalne. Jeżeli jednak nasz event zawiedzie na tym etapie, bardzo ciężko będzie nam przywrócić dobre wrażenie innym aspektami. Dlatego tak ważne jest odpowiednie planowanie każdego eventu. Bez tego możemy bardzo mocno odczuć niezadowolenie uczestników, którzy spodziewali się znacznie więcej po naszej firmie. Absolutnie nie można ich zawieść!

Nie zapominaj o networkingu

Eventy biznesowe to nie tylko warsztaty i szkolenia. To również sesja networkingowa, podczas której przedsiębiorcy mogą zawierać nowe kontakty oraz pielęgnować te, które zostały zaniedbane. Z takich spotkań biznesowych wywodzi się mnóstwo pomysłów na projekty, które niekiedy zmieniały losy firm. Zatem jako organizator powinniśmy zadbać o miejsce oraz atmosferę sesji networkingowej. Jesteśmy organizatorami i to od nas zależy, jak to wszystko będzie wyglądało. Pamiętajmy jednak, że to my tutaj rozdajemy karty i uwagi uczestników powinniśmy traktować jako jedynie sugestie i spostrzeżenia, a nie jako elementy, które koniecznie musimy naprawić.

O czym pamiętać organizując event biznesowy?

Atrakcje

Każdy event biznesowy powinien być również bogaty w atrakcje, które, chociażby na chwilę pozwolą odetchnąć wszystkim uczestnikom od rozmów i wiedzy, które nabywają w czasie tego wydarzenia. Jakie atrakcje są najlepsze? Wszystko tak naprawdę zależy od tego, jacy są nasi odbiorcy i w jakim są wieku. Bardzo poważnym przedsiębiorcom i inwestorom nie wypada oferować gier i zabaw niezwiązanych z biznesem, gdyż to może nas niestety ośmieszyć, a tego oczywiście nie chcemy.