Kryteria doboru kursu online dla nauczycieli

Zawód nauczyciela wiąże się z nieustannym samodoskonaleniem. Ciągle uczestniczy w dodatkowych studiach, kursach czy warsztatach. Współczesna sytuacja wymusiła konieczność organizowania szkoleń w formie elektronicznej. Jak zatem dobrać dobrej jakości kurs online dla nauczycieli? Na co zwracać uwagę w jego doborze? Oto kilka praktycznych wskazówek.

Osoba prowadząca kurs

Ważne jest to, kto prowadzi szkolenie, czy osoba ta posiada odpowiednie kwalifikacje, czy prezentuje odpowiednią wiedzę i doświadczenie na ten temat. Istotne są również jej publikacje. Bardzo ważne jest to, by trener był praktykiem, który swą wiedzę opiera na rzeczywistych doświadczeniach. Ponadto istotne jest również podejście do tematyki, czy wyczuwa się w nim entuzjastę do tego, czym się zajmuje.

Kryteria doboru kursu online dla nauczycieli

Nazwa szkolenia

Znaczenie odgrywa to, jak jest nazwany dany kurs. To również podpowiada czego można się spodziewać. Należy unikać tych szkoleń, posiadających określenia typu „najlepszy” czy „w szybki sposób osiągniesz sukces”, a także „unikalny” lub „wyjątkowy”. Stwierdzenia te nie mają nic do czynienia z jakością, poza chwytem marketingowym, chcącym pozyskać jak najszybciej klienta.

Cele i zawartość kursu

Świetne są kursy, które pozwalają się wykazać uczestnikom, w trakcie których mogą zweryfikować swoją wiedzę. Nic tak jak praktyka nie uczy lepiej, dlatego jeśli w planie kursu jest projektowanie scenariusza lekcji, narzędzia do diagnozy czy inne działania warto rozważyć jego wybór. Program kursu powinien być logiczny oraz merytoryczny. Nie warto wybierać się na kurs, którego zagadnienia nie są obce nauczycielowi. Lepiej swój czas i pieniądze przeznaczyć na coś, co bardziej będzie odpowiadać indywidualnym potrzebom.

Forma prezentowanych treści

Warto zwrócić uwagę również na formę prezentowania treści, czy jest ona dopasowana do jednostkowych preferencji. Ogromnie ważne jest to, by kurs zapewniał możliwość indywidualnego kontaktu z prowadzącym oraz pozostałymi uczestnikami szkolenia. Nic tak jak wymiana doświadczeń nie spaja nauczycieli.